Oferta
Koncepcja pracy przedszkola jest ukierunkowana na integrację dzieci sprawnych i niepełnosprawnych. Przyświeca nam cel:
'Uczymy się żyć razem - przedszkole otwarte na potrzeby rodziców i dzieci'.
PROGRAM EDUKACYJNY PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu funkcjonują trzy oddziały integracyjne (około 60 dzieci w tym 15 dzieci z orzeczeniem do Kształcenia Specjalnego i opinią do Wczesnego Wspomagania Rozwoju). Placówka realizuje obowiązek rocznego przygotowania do podjęcia nauki w szkole. Mało liczne grupy (17-18 osobowe) zapewniają indywidualne podejście do każdego przedszkolaka. Oddziały prowadzone są przez dwóch nauczycieli - w tym pedagoga wspomagającego, a w oddziale dzieci najmłodszych dodatkowo zatrudniona jest pomoc wychowawcza wspierająca dzieci głównie w czynnościach opiekuńczych.
ODPOWIEDZIĄ NA POTRZEBY ROZWOJOWE DZIECI JEST:
- wykorzystanie elementów innowacyjnych metod pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach: Integracji Sensorycznej, terapii Behawioralnej, Denisona, Cieszyńskiej, S.Kneippa, Pedagogiki Zabawy, metody aktywizujące-drama, Burza Mózgów, Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Labana.
- organizacja kółek zainteresowań (np. zabawa językiem obcym - angielskim i niemieckim, kółko muzyczno-teatralne, kółko plastyczne z elementami arteterapii, kółko matematyczno-przyrodnicze, origami, logopedyczne z elementami ruchu);
- udział w konkursach (np. plastycznych, teatralno - muzycznych), o charakterze lokalnym i ogólnopolskim,
- zajęcia z gimnastyki korekcyjnej-ogólnorozwojowej, zajęcia rytmiczno-umuzykalniające z udziałem akompaniatora.
WYSZKOLONA KADRA
Kadra przedszkola to wysoko wykwalifikowany i dobrze przygotowany do pracy z dziećmi zespół nauczycieli oraz specjalistów, stale doskonalący swoją wiedzę i umiejętności zawodowe. Z uwagi na integracyjny charakter placówki, przedszkole zapewnia stałą pomoc specjalistów (logopeda, pedagog, psycholog, terapeuta ruchowy), którzy realizują Indywidualne Programy Terapeutyczne, Wczesne Wspomaganie Rozwoju, a także m.in. wpierają rodziców i nauczycieli poprzez indywidualne konsultacje.
W skład naszego Zespołu wchodzą:
Cecylia R. |
Dyrektor Administracyjny placówki |
Dagmara S. |
Dyrektor Pedagogiczny placówki, oligofrenopedagog, terapeuta ruchowy |
Dagmara F. |
Zastępca Dyrektora placówki, surdopedagog, oligofrenopedagog, trener umiejętności społecznych (TUS) |
Hanna C. |
Nauczyciel zintegrowanego wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, logopeda |
Ewa G. |
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej |
Anna D. |
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, dietetyk, specjalista zdrowia publicznego, terapeuta ruchowy, trener TUS |
Danuta C. |
Nauczyciel zintegrowanego wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, pedagog- terapeuta, oligofrenopedagog, promotor zdrowia i trener umiejętności społecznych (TUS) |
Monika M. |
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, surdopedagog, oligofrenopedagog, instruktor języka migowego I i II stopnia, terapeuta ruchowy, trener TUS |
Sebastian D. |
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, katecheta, nauczyciel rytmiki |
Specjaliści:
Jolanta G. |
psycholog |
Marzena M.- G. |
psycholog |
Sabina P. |
logopeda |
Dagmara S. Anna D. Monika M. |
terapeuta ruchowy |
ZDROWY JADŁOSPIS
W ramach propagowanego zdrowego trybu życia, przedszkole zatrudnia m.in. dietetyka, który czuwa nad racjonalnym żywieniem dzieci poprzez układanie jadłospisów z uwzględnieniem diet eliminacyjnych, indywidualne konsultacje z rodzicami, propagowanie wiedzy dotyczącej racjonalnego żywienia np. podczas zebrań z rodzicami.